1 Veelgestelde vragen
1.1 Ontvang ik een bevestiging van mijn geplaatste bestelling?
Ja, je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling.
1.2 Kan ik mijn bestelling ook volgen?
Ja, je kunt je bestelling volgen. Omdat wij met externe leveranciers werken, zal je soms even moeten wachten tot je de Track & Trace code ontvangt. Al onze leveranciers verzenden hun pakketten met een Track & Trace code, dus zo kun je altijd zien waar je pakket is!
1.3 Wanneer krijg ik mijn bestelling geleverd?
Het afleveren van je bestelling vindt uiterlijk binnen 7 werkdagen plaats, we streven ernaar dit binnen 2 werkdagen te doen. Mocht het onverhoopt niet binnen 7 werkdagen lukken, dan word je daar zo snel mogelijk van op de hoogte gesteld.
1.4 Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn € 7,16 binnen Nederland. Voor het buitenland gelden andere verzendkosten, deze kun je zien in het bestelproces. Mocht je een bestelling willen plaatsen die zwaarder zal zijn dan 30 kg, dan kun je telefonisch contact met ons opnemen zodat wij de verzendkosten voor je kunnen berekenen.
1.5 Zijn de vermelde prijzen in- of exclusief BTW?
De prijzen die vermeld worden in de webshop zijn inclusief BTW.
1.6 Kan ik mijn aankoop op een ander adres dan mijn huisadres laten bezorgen?
Ja, dit kan. In het bestelproces kun je aangeven dat je je bestelling op een ander adres dan je huisadres wilt laten bezorgen.
1.7 Ontvang ik een papieren factuur?
Alle orders en betalingen verlopen volledig digitaal, je zult je factuur via e-mail ontvangen (check je spam-box!).
1.8 Is het veilig om te betalen op de DOA webshop?
Jazeker, we maken gebruik van een SSL-verbinding, waarmee je gegevens over een veilige verbinding gaan. Je kunt dit zien aan het groene slotje in de balk voor ons webadres.
1.9 Is het mogelijk om achteraf te betalen?
Nee, het is niet mogelijk om achteraf te betalen. Je kunt in onze webshop met de volgende betaalmethoden betalen:
1.10 Kan ik mijn bestelling als ik deze al betaald heb, nog annuleren?
Jazeker, in Nederland geldt een vastgestelde zichttermijn van 7 werkdagen. Binnen deze 7 werkdagen kun je je bestelling zonder opgave van redenen annuleren. Dit kun je via je account doen of je kunt een e-mail sturen [email protected] met als onderwerp ‘webshop: annuleren’. Let wel op: Als je bestelling al verwerkt is, brengt dit mogelijk retourkosten met zich mee.
1.11 Ik heb mij bedacht en ik wil mijn bestelling terugsturen, binnen welke tijd kan ik mijn bestelling terugsturen?
Binnen 7 werkdagen kun je je bestelling zonder opgave van redenen retourneren. Dit kun je het gemakkelijkste doorgeven via je account in onze webshop of je kunt een e-mail sturen [email protected] met als onderwerp: ‘ Webshop: Retour’. Na het aanmelden van je retour, dien je je bestelling binnen 24 uur retour te sturen. Wij zorgen ervoor dat binnen 7 werkdagen je retourbetaling in behandeling wordt genomen.
Het product dient ongebruikt te zijn en kun je terugsturen naar of langsbrengen bij:
Dierenopvang Amsterdam
Ookmeerweg 271
1067 SP Amsterdam
Helaas kunnen wij de verzendkosten niet vergoeden.
1.12 Wat als het product al kapot is wanneer ik het binnen krijg?
Wanneer je een product wilt terugsturen wat kapot was bij levering, neem dan even contact met ons op via [email protected] met als onderwerp: ‘webshop’ of maak een ticket aan in je webshop-account. We helpen je dan direct verder.
1.13 Heb ik garantie op mijn product?
Ja, je hebt garantie. Deze is vastgesteld volgens het toepasselijk recht, , waarbij wij in
geval van gebreken de producten desgewenst eerst omruilen of repareren. Als een product niet kan worden gerepareerd of als het omgeruilde product eveneens gebreken vertoont, kun je de producten retourneren tegen restitutie van het volledige aankoopbedrag.
Tip: Raadpleeg even de documentatie bij het product voor informatie over de garantie van de fabrikant.
Wil je meer informatie, neem dan even contact met ons op.
1.14 Hoe en binnen welke tijd krijg ik mijn geld terug van geretourneerde producten?
We streven ernaar om binnen <14 dagen het betaalde bedrag terug te storten op het bankrekeningnummer waarmee de transactie is voltooid. Let op: De verzendkosten worden niet vergoed.
1.15 Krijg ik de verzendkosten vergoed indien ik producten retourneer?
Alleen wanneer het product in gebreken geleverd is. Wanneer je het product toch liever niet wilt, zal je zelf de verzendkosten betalen of het product langsbrengen bij DOA.
1.16 Kan mijn retourzending ook worden opgehaald?
Het is helaas niet mogelijk om je retourzending op te laten halen.
1.17 Kan ik een product of bestelling ook retourneren bij de fysieke locatie van DOA?
Allereerst dien je altijd een retourverzoek in te dienen in je account in de webshop of contact met ons op te nemen in [email protected]. Vervolgens kun je het product inderdaad fysiek retourneren bij onze locatie. Je mag het product ook opsturen, maar dan moet je de verzendkosten zelf betalen.
1.18 Heb je een vraag die er niet tussen staat?
Neem vooral contact met ons op. Dit kan door een e-mail te sturen naar [email protected] met in het onderwerp ‘Vraag Webshop’ of door een ‘ticket’ aan te maken in je webshop account, dan proberen we je zo snel mogelijk te helpen!